ARA QUE L’ANY S’ACABA (Miquel Martí i Pol)

Invoco els dies clars, ara que sé
que me’n desposseeix el temps.
No em vull
subjecte a cap designi que no pugui
sotmetre al ritme encès de les paraules.

A poc a poc, desfaig els rulls del vent.
La font degota lenta i m’acompassa
la mirada i la veu.

Tot se’n revela nou, però l’espera
m’adorm les mans. Només els ulls completen
el cicle tants de cops iniciat
i abandonat.
Propòsits?
Quins propòsits?


Miquel Martí i Pol
Del libro «Els bells camins» (1984-1985). 

AHORA QUE EL AÑO SE ACABA

 Invoco los días claros, ahora que sé
que me los arrebata el tiempo. 
 No me quiero
sujeto a ningún designio que no pueda
someter al ritmo encendido de las palabras.
 Poco a poco, deshago los rizos del viento.
La fuente gotea lenta y me acompasa
la mirada y la voz.
 Todo se me revela nuevo, pero la espera
me adormece las manos. Sólo los ojos completan
el ciclo tantas veces iniciado y abandonado.
 ¿Propósitos? 
 ¿Qué propósitos?

Miquel Martí i Pol

Del libro «Els bells camins» (1984-1985).


Enlaces:
Ara mateix  Miquel Martí i Pol




Comentarios